});

marți, 13 martie 2018

Sarmale de post cu orez si ciuperci




loading...
Ingrediente:
o capatana mare de varza murata
500 g ciuperci
o cana cu orez
4 cepe
un morcov
250 ml suc de rosii
100 ml ulei
cimbru
boia dulce
sare
piper
cateva fire de patrunjel si marar

loading...
Mod de preparare:
Daca varza este prea sarata o lasam cateva ore in apa rece.
Curatam si spalam legumele.Tocam ciupercile marunt cu cutitul, ceapa o tocam cubulete si morcovul il dam pe razatoarea cu gauri mici.
Incingem uleiul intr-o cratita si adaugam ceapa, o lasam 2-3 minute pana se inmoaie, apoi punem morcovul . Adaugam ciupercile si amestecam. Ciupercilo vor lasa destula zeama, asa ca vom cali totul pana scade aproape toata zeama lasata. Adaugam orezul , mai calim maxim 2-3 minute , apoi adaugam cimbru, boia ,sare si piper dupa gust. Dam amestecul deoparte si adaugam verdeata tocata marunt. Lasam sa se raceasca.
Cat timp amestecul pentru sarmale sta la racit pregatim frunzele de varza, pentru sarmale. Scoatem cotorul si nervurile mai groase si taiem frunzele de marimea unei palme.

Luam cate o lingura din amestecul de ciuperci si punem in mijlocul frunzei de varza . Rulam, apoi impingem capetele in interior. Din ingredientele mentionate mi-au iesit 37 de sarmalute. Tocam marunt varza si acoperim cu ea fundul unei oale . Asezam sarmalele si presaram printre ele cimbru si piper. Acoperim sarmalele cu un alt strat de varza (eu le-am acoperit cu cotoare de varza pe care le-am inlaturat la final) si am turnam apa cat sa acopere cu 2 degete sarmalele.Dam cratita direct la cuptor, la foc potrivit. Dupa o ora diluam sucul de rosii cu o cescuta de apa si il turnam in oala cu sarmale. Mai lasat sa fiaraba aproximativ o ora si un sfert. In acest timp avem grija ca lichidul din oala sa nu scada de tot. Daca mai este nevoie mai adaugam cate o cescuta de apa fierbinte. Cam asta-i tot...ies niste sarmalute tare gustoase. Priviti ce poze frumoase am atasat mai jos. Pofta buna!










loading...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Daca va place reteta(sau nu :) ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc!