});

miercuri, 21 martie 2018

Prajitura Alba ca zapada


loading...




Ingrediente:
Pentru foi:

10 linguri de lapte
10 linguri de zahar
10 linguri de ulei
2 oua
2 plicuri de zahar vanilat
un plic de amoniu pentru prajituri
un praf de sare
faina cat cuprinde (aproximativ 600-700 g)
Pentru crema:
200 g unt
8 linguri de faina
8 linguri de zahar
1 l de lapte
coaja de lamaie
sucul de la jumatate de lamaie
o esenta de vanilie
loading...
Mod de preparate:
Aluat:

Am mixat ouale cu zaharul, zaharul vanilat si sarea.
Am adaugat uleiul si laptele, apoi amoniul stins in otet.
Am inceput sa adaug faina si sa amestec, la inceput cu o lingura, apoi am framantat cu mana.
Am pus faina cat sa iasa un aluat destul de tare, pana acesta nu se mai lipeste de mana, iar dupa aceea am lasat aluatul la temperatura camerei pentru o jumatate de ora.
Am impartit aluatul in patru parti egale, pe care l-am intins cat tava de la cuptor.
Am tapetat dosul tavii cu hartie de copt si am lasat la cuptor fiecare foaie aproximativ 7 minute la foc potrivit in cuptorul preincalzit.

Crema:

Am pus intr-un vas faina, zaharul, laptele, coaja si sucul de la lamaie si le-am amestecat.
Am asezat vasul pe foc mic si am amestecat continuu cu telul pana compizitia s-a ingrosat.
Cand a fost gata am dat vasul de pe foc, am adaugat esenta de vanilie si am lasat amestecul la racit acoperit cu o folie deasupra pentru a nu prinde crusta.
Cand s-a racit am adaugat untul si am mixat bine pana s-a omogenizat.

Asamblare:

Am montat prajitura in tava de la cuptor, pe care am copt foile.
Am impartit crema in trei, am asezat prima foaie in tava si am intins o parte din crema.
Am asezat cea de-a doua foaie peste crema,apasand usor.
Am procedat la fel pana am terminat foile si crema.
Am pus o folie de plastic peste prajitura, apoi un tocator peste prajitura 9 sa stea presata) si am lasat-o la rece pana a doua zi, pana ce foile s-au inmuiat.
Portionam prajitura si o servim alaturi de familie.
Pofta buna!

loading...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Daca va place reteta(sau nu :) ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc!