});

miercuri, 21 martie 2018

Prajitura cu blat de cacao si crema mascarpone


loading...


Ingrediente:
Blat:

4 oua
200 g de zahar
o cana cu faina (cana de300 ml)
o cana cu miez de nuca macinata
2 linguri de cacao
250 ml de lapte
5 linguri de ulei
coaja de lamaie
esenta de rom
un praf de sare
un plic de praf de copt
Crema:
o cutie mascarpone
un plic de frisca(praf)
100 ml de lapte
300 g de fructe confiate
150 g zahar pudra
Pentru ornat:
un plic de glazura de ciocolata
3 linguri de lapte rece
fulgi de nuca de cocos
Sirop:
10 linguri de zahar
zeama de la o lamaie
300 ml de apa
esenta de rom
Decor:
fulgi de nuca de cocos


loading...



Mod de preparare
Sirop:

Intr-o craticioara am pus la topit zaharul pentru a face siropul.
Cand acesta s-a caramelizat am turnat apa, aveti grija sa nu va opariti la abur.
Am lasat sa fiarba 5 minute si am oprit focul.
La final am adaugat esenta de rom si coaja de lamaie,apoi am lasat la racit.
Blat:
Am separat galbenusurile de albusuri, ouale fiind de la temperatura camerei.
Intr-un bol am mixat albusurile cu zaharul si sarea pana acestea au capatat o consistenta tare si lucioasa.
Galbenusurile le-am mixat impreuna cu uleiul , apoi am adaugat laptele, coaja de lamaie si esenta de rom.Am incorporat compozitia de galbenus in albusul batut spuma.Am pus si faina cernuta cu praful de copt si cacao, apoi miezul de nuca. Am mixat pana compozitia s-a omogenizat.
Intr-o tava patrata(24x24cm) tapetata cu hartie de copt am turnat compozitia si am dat-o la cuptorul preincalzit pentru aproximativ 30-35 de minute la foc potrivit.
Cand a fost gata, l-am lasat sa se raceasca apoi l-am taiat in doua foi.
Crema:
Intr-un bol am mixat praful de frisca impreuna cu laptele pana am obtinut frisca in sine.
Am adaugat crema de mascarpone, zaharul pudra si fructele confiate si am mixat din nou pana la omogenizare.
Am dat bolul la frigider pentru aproximativ 15 minute.
Asamblare:
Pe un platou am asezat o foaie de blat si am insiropat-o cu jumatate din siropul rece. Am intins crema si am netezit-o cu un cutit. Am pus si cealalta foaie de blat, am apasat-o usor cu mainile, apoi am insiropat-o cu siropul ramas.
Intr-un castronel am pus praful de glazura, peste care am adaugat 3 linguri de lapte si am omogenizat.
Cu ajutorul unui cutit lat am intins pe toata suprafata prajiturii.
La final am presarat fulgi de cocos. Inainte de servire tinem prajitura cel putin doua ore in frigider.
Pofta buna!

loading...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Daca va place reteta(sau nu :) ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc!